Beproefde analyses maken het mogelijk inzicht te geven in uw huidige bedrijfsprocessen. De vloerproductiviteit geeft inzicht in welke meters in uw huidige bedrijf achter blijven in omzet.

Door uw bedrijf te analyseren creëren wij gegevens waarmee wij kansen berekenen om deze daarna te visualiseren. Hotspots kunnen in uw winkel worden aangegeven. De uitkomsten van de analyse dienen als input voor de onderbouwing van strategische beslissingen.

De volgende vragen behoren bij de Garden Center Advice aanpak:

  • Welke postcodes dragen voor hoeveel % bij aan uw bedrijfsresultaat en kunnen we dit optimaliseren?
  • Wat is de huidige performance van uw winkel?
  • Waar liggen de sterke en waar de zwakke kanten van uw organisatie?

Dit zijn voorbeelden van vragen die wij inzetten en waarop de antwoorden helpen om uw bedrijfsprofiel te schetsen. Als na de analyse uw profiel bekend is kunnen we samen kijken naar een ideale oplossing. Daarmee start de fase van ideeën bedenken en plannen creëren. Na de planvorming komen we in de schetsfase waar we architectonische veranderingen kunnen bedenken en presenteren.

ALLES BEGINT BIJ EEN GOED UITGEDACHT PLAN!

Analyse van uw huidige locatie?

De analyse van uw huidige locatie geeft inzicht in de parameters van uw marktgebied. Denk hierbij aan de mate van koopkracht en de samenstelling van de huishoudens.

Door gegevens te visualiseren en analyseren is het mogelijk om in één oogopslag te zien waar kansen en bedreigingen liggen. Wanneer deze gegevens gecombineerd worden met concurrentie gegevens (locatie keten en formaat) kunnen strategische beslissingen worden genomen aangaande folderbeleid en marketing inzet. De doelgroep binnen uw marktgebied bepaalt in hoge mate wat de kansen zijn voor het slagen van uw project. Het beter inspelen op behoeftes van de klant zorgt voor een heldere ‘fit’ met uw consument wat direct terug te vertalen is in omzet.

Op zoek naar een nieuwe locatie?

Klantenherkomst analyse geeft inzicht in de herkomst van uw consumenten. Door onze uitgebreide ervaring in soortgelijke analyses kunnen wij u goed adviseren over een optimaal rendement.

Tegenwoordig is het verkrijgen van gegevens over de herkomst van uw consument niet meer ingewikkeld. Klantenkaart gegevens bieden een enorme bron van kennis over de consument. Door gegevens te bewerken en te visualiseren worden nieuwe inzichten verkregen. Hoeveel procent van uw klanten komt waar vandaan? Hoeveel omzet wordt waar gerealiseerd en welke gebieden tonen aan minder naar uw tuincentrum toe te komen. Het effect van een natuurlijke barrière kan groot zijn terwijl u dit wellicht heel anders inschat. De klantenherkomst analyse geeft u helder inzicht in uw kansen.

Aantal winkels
  • 2010
  • 34
  • 2015
  • 45

Totale groei vanaf 2010

24.44%
Aantal klanten
  • 2010
  • 34.000
  • 2015
  • 44.500

Totale groei vanaf 2010

23.60%
Gemiddelde winkel opbrengst
  • 2010
  • € 840.000,-
  • 2015
  • € 1.250.000,-

Totale groei vanaf 2010

32.80%
Gemiddelde besteding
  • 2010
  • € 45,-
  • 2015
  • € 85,-

Totale groei vanaf 2010

47.06%
Klantenservice vragen per dag
  • 2010
  • 54
  • 2015
  • 35

Totale groei vanaf 2010

-54.29%
Bekijk de volgende oplossing Terug naar overzicht